Schindler Rózsa

Bemutatkozás

Schindler Rózsa a hazai felnőttképzés egyik kiemelkedő alakja, villamosmérnöki és pedagógiai értékelési végzettséggel.

Szakmai pályája mérnöktanári tevékenységgel indult, majd közel két évtizeden át vezette a székesfehérvári Regionális Felnőttképző Intézetet, amely időszak alatt számos innovációs projektben vett részt, így járult hozzá az előzetes tudás mérése, valamint a minőségirányítási rendszerek fejlesztéséhez.

Felnőttképzési szakértőként 1997 óta, szakképzési szakértőként 2007 óta tevékenykedik, és az ágazat elkötelezett támogatója.

Rózsa munkásságát az első állami felnőttképzési intézményhálózat kifejlesztésében és  a hazai felnőttképzés új formáinak megteremtésében kifejtett tevékenységéért 2002-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjével ismerték el, majd  legutóbb 2018-ban a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a szakmai és szakértői tevékenységének elismeréseként Kamarai Munkáért Díjával tüntették ki.

Alapító tagként a Magyar Szakképzési Társaság és a Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete tevékenységének is aktív alakítója.

Tagságok:

  • FSZOE aktív alapító tagja 2003-tól
  • Magyar Szakképzési Társaság alapító tagja, majd jogutódként az MPT Szakképzési Kollégiumnak tagja

Díjak:

  • Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje, 2002
  • MSZT Szakképzésért Díj 2008
  • Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai Munkáért Díja, 2018

Kutatási területek:

  • a szakképzés-módszertana,
  • a munkaerő-piaci képzés/átképzés/továbbképzés jellemzőinek gyakorlati megvalósítása, a magyarországi független vizsgaközpontok kialakítása,
  • az előzetesen megszerzett tudás felmérése, elismerése és beszámítása, és bevezetése a felnőttképzési gyakorlatba,
  • validációs eljárások,
  • a megváltozott munkaképességűek nyílt munkaerőpiacra való visszajuttatását segítő intézményrendszer kialakítása majd annak multiplikációs feladatot teljesítő magyarországi alkalmazása

Fontosabb publikációk:

  1.  A tanítás-tanulás folyamatának irányítása. (Ma és Holnap) Székesfehérvár, 1986/2.
  1. A modulzáró felkészítés és az erre alapozott értékelési rendszer tervezése és kipróbálása a munkaerő-piaci szakképzésben (Szakképzési Szemle) 1997/2.
  1. Költséghatékony képzési modell kialakítására tett kísérlet tapasztalatai (Szakképzési Szemle, 1999/4.)
  1. Vizsgarendszer a szakképzésben és a felnőttképzésben, különös tekintettel a vizsgaszervezés decentralizált megoldásaira (témavezető: dr. Benedek András, NSZI, 2006. december)
  2. Szakmai és vizsgakövetelmények – vizsgáztatás az új OKJ alapján (Szakképzési Szemle, 2007. II. szám)
  1. Kimenetszabályozás a szakképzésben-független vizsgaközpontok (Beszélgetések a szakképzésről-Opus et Educatio 9. évf. 3. sz. 2022.
  2. Mit ér a hozott tudás→az MKKR- validáció-beszámíthatóság (Beszélgetések a szakképzésről-Opus et Educatio10. évf. 4. sz. 2023.

Legutóbbi lektori tevékenység:

  1. Az epochális oktatási rendszer alkalmazási lehetősége egy szakképzési ágazatban (Feketéné Szakos É.-Breierné Fülepi O. : Opus et Educatio, 10. évf. 2. sz. 2023.
  2. Felnőttek szakképzése (Simonics István: Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ, Szakmai Pedagógusképzés sorozat10. kötet 2016.)