Bemutatkozás
Dr. Henczi Lajos PhD., c. egyetemi tanár
A Festo Kft. szakmai vezetője.
Az ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet, illetve a Kodolányi János Egyetem oktatója, a Neveléstudományi Doktori Iskola témavezetője.
A Budapest Műszaki Egyetemen szerzett mérnöki képesítést, melyet később gazdasági mérnöki, majd okleveles mérnöktanári, ill. közoktatásvezetői diplomákkal, valamint közigazgatási szakvizsgával egészített ki. Műszaki doktorrá a BME-n avatták, PhD-fokozatát az ELTE PPK-n szerezte neveléstudományi szakterületen.
A munka világának jó ismerője. Számos vezető posztot töltött be a közszférában és az üzleti életben.
Rendszeresen kutat és publikál. Aktív kapcsolatokat ápol a civil szférával.
Az FSZOE elnökének kezdeményezésére a kultúráért és innovációért felelős miniszter 2024-ben – a felsőoktatás napján – Kármán Tódor-díjat adományozott számára.
Tagságok
- Felnőttképzési szakértő FSZ/2020/000153
- MTA Pedagógiai Bizottsága Andragógiai Albizottságának tagja
- Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete, Etikai bizottság tagja
Kutatási területek
- A vállalati/munkahelyi képzések andragógiai jellemzői
- A felnőttoktatói kompetenciáik és a felnőttek tanulási stílusa a felnőttképzés folyamatában
- A szolgáltatási és a felnőttképzési menedzsment fejlődése
- Felnőttek tanulási stratégiája és tanulási stílusa
- NewLearning
- Company Campus
Fontosabb publikációk
- Kompetenciamenedzsment (társszerző: Zöllei Katalin), Perfekt, Budapest, 2007.
- Felnőttoktató (szerk). A felnőttek tanításának-tanulásának elmélete és gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2009.
- Tudásmaraton, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2011.
- Felnőttképzési és intézményi menedzsment. Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, Budapest, 2014.
- Útmutató képzési program készítéséhez a duális képzők számára
- A szakképzés és felnőttképzés átalakulásának főbb jellemzői – alulnézetből is. Avagy: ne bonyolítsd, ami egyszerű, s egyszerűsítsd, ami bonyolult. Új Pedagógiai Szemle71. évfolyam 2021 / 05–06.
- Felnőttképzési útmutató (Felnőttképzés és andragógia elmélet, gyakorlat és módszertan)